NESO-dag Tromsø: Kurs i prosjektavslutning/sluttoppgjør

Prosjektavslutning – regler for overtakelse, sluttoppgjør og reklamasjoner
Man ser på reglene både i forbrukerentrepriser (Bustadoppføringsloven) og NS standardene (NS 8405 /8415 NS 8407(MS 8417) i forhold til: 

Overtakelse og registreringsforretning

    •  Hva skal skje i forkant?
    • Innkallelse?
    • Hvem skal og kan møte?
    • Protokoll
    • Angivelse av feil og mangler på overtakelsen

 
Sluttoppgjør

    • Når skal sluttoppgjør sendes?
    • Hva skal sluttoppgjøret inneholde?
    • Hva skjer om krav er uteglemt eller det sendes for sent? Adgang til å korrigere?
    • Kontraktspartens frist til å gi tilbakemelding på sluttoppgjøret? Hvilke krav og frister settes til tilbakemeldingen?

 
Reklamasjoner

    • Hva er å anse som en mangel?
    • Hvilke feil og mangler må påberopes på overtakelsen (NS standardene)  eller kort tid etter denne (Bustadoppføringsloven) ?
    • Garantibefaringer. Når og hvordan skal dette skje?
    • Reklamasjoner i reklamasjonsperioden?
      • Subjektiv frist – når mangelen oppdages
      • Absolutt reklamasjonsfrist
      • Unntak fra reklamasjonsreglene – grov uaktsomhet
    • Foreldelsesregler
    • Sanksjoner ved rettmessige mangler
      • Utbedring – entreprenørens rett til å tilby utbedring
      • Prisavslag og erstatning
      • Hva skjer i de tilfeller der det er uforholdsmessig å utbedre?

 

 

Varighet: 08:00-11:30
Sted: Radisson BLU
Pris NESO-medlemmer: 1750,-
Pris øvrige: 2250,-
Sted Fra Til
Tromsø 11.feb 2020 11.feb 2020